Volgers

vrijdag 2 mei 2014

Baby kaart

De nieuwe Marianne Design mal met de baby voetjes vind ik geweldig leuk.
Hier is mijn eerste kaartje dat ik ermee gemaakt heb. En zéker niet mijn laatste ;-)


Op de foto klikken voor een groter en zuiverder beeld van de kaart te hebben.
 



Ik heb eerst voor de basiskaart Silky Blauw karton genomen 15x21 en dit dubbelvouwen.
Daarop heb ik wit linnen karton gekleefd van 10x14,5 maar eerst heb ik daar het lintje met de blauwe baby voetjes op vast gemaakt. Enkel de achterzijde want anders kunnen die leuke clips er niet overheen.
Vervolgens heb ik licht blauw linnen karton van 8x10 geëmbost met de Sizzix Polka Dot folder en op gekleefd. uit datzelfde linnen karton heb ik de clips gesneden met de mal van Joy! crafts - Mery's clips 6002/0234 die heb ik over het lint geschoven en met een klein glue dotje vast gekleefd zodat ze niet meer kunnen verschuiven.
Uit blauw en wit linnen karton heb ik het hart gesneden met de mal van Joy! crafts 6002/0082 van het wit heb ik enkel de rand gebruikt en van het blauw alleen het binnenste hart.
Uit wit cardstock heb ik de voetjes gesneden met de Marianne Design Creatable lr0305 Baby Feet en ik heb ze ingekleurd met Distress inkt Lavender. En opgekleefd met foam blokjes van 0,5mm dik.
Met de nieuwe multi frame die van Nellie Snellen de MFD 070 - Wavy Oval heb ik een labeltje gestanst de randjes gekleurd met Distress Broken China en daarop de tekst gestempeld met de clear stamp van Marianne Design CS0889 met Stazon Ultramarine inkt. Ook dit opgekleefd met een strip foam tape van 0,5 mm.
Het tekstje Bundle of Joy heb ik met de stazon rechtstreeks op het witte linnen karton gestempeld.
Met enkele ponsen nog twee bloemetjes met blaadjes gemaakt en het hartje van de bloemetjes is de Perlen Pen Pastel Blauw.

Gebruikte Ponsen:  Nellie's Floral Punch FLP029 Rose Leaf + FLP002 Flower-1 Medium +
FLP020 Flower-1 small
Margriet pons en de EK Succes Retro flower medium 54-20077

En dat was het weer. Niet zo heel veel werk aan dit kaartje. Behalve als je zoals ik al eens iets uitstanst en dat dan toch weer niet gebruikt en weer op zoek gaat naar wat anders. Tja, dan duurt
een kaartje maken natuurlijk wel wat langer.
Hopelijk vinden jullie het een leuke kaart, alvast bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Veerle,
Wooow wat een heel lief babykaartje en weer prachtig gemaakt, ook hele mooie kleuren heb je gebruikt, liefs van Lydia

Anoniem zei

Ha Veerle,

Wat een schitterende kaarten heb je weer gemaakt heel leuk die babykaart
maar de kikkerkaart is ook prachtig wat een mooie kleuren heb je gebruikt.

Liefs van Hetty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...