Volgers

donderdag 15 oktober 2015

Rubber Bands/Elastiekjes

Hi everyone,
 
 
First I want to say sorry for not being around lately but I have
been everywhere giving workshops, last weekend I was on the 3 day
craft show in Hasselt and this week I will go somewhere on Saturday
for a whole day. And then my friends, the season has ended.
So I will be around again, until january then the preps start for the new
spring season and the first craft show I will be on is a 4 day one in
Antwerp, so please bare with me. ;-)
 
 
Now onto todays bussines. It's the 15th of the month and that means
a new challenge over a A Bit More Time To Craft and as always
we have an anything goes challenge. Now I promised to show you
a new technique each month. (as long as I can)
August was Triple Time Embossing & Debossing
September was Straight to Paper and Semi-Transparant embossing
October IS rubber bands stamping
Let's see what I have made:
 
 
Hallo allemaal,
 
Eerst wil ik even sorry zeggen tegen jullie omdat ik er niet veel was
de laatste tijd. Maar ik ben overal zowat geweest om workshops te geven.
Op beurzen, maatjesdagen, vorige week nog 3 dagen op de
Hobbybeurs in Hasselt en deze zaterdag een hele dag in Leuven voor een
knutselclub. En daar kruipt heel veel voorbereiding in.
Maar na zaterdag, lieve vrienden, is het seizoen afgelopen en heb ik weer
meer tijd om jullie een bezoekje te brengen.
Tot januari en dan beginnen de voorbereidingen weer voor het
voorjaar met op kop 4 dagen beurs in Antwerpen. Maar zover zijn we nu
nog niet.
 
 
Over tot de orde van de dag zou ik zeggen. Het is de 15de van de maand
en dat wil zeggen een nieuwe challenge bij A Bit More Time To Craft
En zoals altijd is het bij ons een alles mag challenge.
Ik had beloofd voor dit challenge blog elke maand een andere
techniek te gebruiken. (zolang als ik kan natuurlijk)
Augustus was Triple Time Embossing & Debossing
September was Straight to Paper & Semi-Transparant Embossing
Oktober IS elastiekjes stempelen
Eens kijken wat ik gemaakt heb:
 
 
 
This is my background panel on which I stamped with rubber bands
in Versamark and heat set with Gold Detail embossing powder.
Then I used 4 different colours of Distress Ink.
Dit is mijn achtergrond paneel waarop ik met elastiekjes heb
gestempeld in Versamark en dan bewerkt met Goud Detail embossing
poeder. Daarna 4 verschillende kleuren Distress Inkt er op.

 
This is the finished card. It's for a 60th wedding anniversary.
I made a second panel like the first one and used this one to punch out
the flowers and leaves.
Dit is de afgewerkte kaart, voor een 60ste jubileum. Ik heb nog een
tweede paneel zoals het eerste gemaakt en dit gebruikt om de bloemen
uit te ponsen en de blaadjes.

 
Detail pic of the flowers. Detail foto van de bloemen.
 
And here's my second card. En hier is mijn tweede kaart.
 
 
Here I again stamped in Versamark but heat set with Silver Detail
embossing powder and used only two shades of blue Distress Ink.
And no colour on my background panel just the rubber bands in Silver
Detail embossing powder. Also the tree is embossed with this powder.
Hier heb ik opnieuw gestempeld in Versamark maat ditmaal verwarmd
met Zilver detail embossing poeder en geen kleur op gezet nadien.
Ook de boom is met hetzelfde poeder gedaan en daar heb ik twee tinten
blauw Distress Inkt op gezet.

 
And a detail pic. En nog een detail foto.
 
 
And number 3 is an example of stamping with rubber bands without
heat setting it with embossing powder.
I just stamped with my rubber bands in two different colours of ink
and then coloured around the edges with Distress Ink and a little
touch of the same DI over the panel but just very very little
The die cut sentiment says "Get Well Soon" hence the 3
bandaid die cuts ;-)
 
En kaart nummer 3 is een voorbeeld van elastiekjes stempelen zonder
embossing poeder te gebruiken. Hier heb ik gewoon met de elastiekjes
gestempeld in 2 verschillende kleuren inkt en dan de randen aangezet
met Distress Inkt. Met dezelfde kleur DI ben ik ook héél héél lichtjes
over het paneel gegaan.
 
So, what's left for me to say is, hop over to
our challenge blog and join in the fun.
Thx for visiting, hugs, Veerle x
 
Rest mij nog te zeggen, kom even langs bij ons challenge blog en doe
gezellig mee. Dank je wel voor je bezoekje, groetjes, Veerle x
 
 




15 opmerkingen:

Laine zei

Great cards Veerle. Love the detail.
Laine
xx

Sylvia zei

Mooie serie kaarten,Veerle. De eerste kaart is mijn favoriet :)

Groetjes,Sylvia.

Anoniem zei

Mooie kaartjes!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Lia zei

Veerle wat een bijzondere techniek!! Ik heb er nog nooit van gehoord maar als ik dit zo zie dan moet ik het echt proberen want het is mooi!
Lia xx

My Card Attic: Hazel zei

These are stunning Veerle my dear friend! I've missed your lovely creations . . . and you of course! I must give this technique a try! Have a great day! Hazel xx

KarinsArtScrap zei

prachtige, mooie en gave kaarten Veerle en bij de eerste kaart vind ik de achtergrond heel erg mooi ook de kleur,
Gr Karin

Unknown zei

Oh Veerie I have never seen this technique, its fabulous especially the first card, its so elegant. Do you have a tutorial on how to do this? Hugs Jennifer xx

Rosina zei

Prachtig zijn deze 3 kaartjes Veerle...en nog nooit van gehoord ...elastiekjes stempelen ...maar het zijn schitterende kunstwerkjes geworden ...

groetjes Rosina

Chrissy zei

All your projects are wonderful Veerle especially love the anniversary card...just gorgeous. Off to find rubber bands to play with..such a fabulous technique..

luv CHRISSYxx

Odette's kaartenhoekje zei

Veerle wat een kunstwerkjes weer ... Hoe kom je er bij ... Prachtige kaartjes zijn het alle drie geworden ...
Groetjes, Odette.

Marlene Atkinson zei

Your Anniversary card is stunning and the others are gorgeous, a great technique with the rubber bands. Hope you are well. Marlene

Antoinette Voorn zei

Ik kijk mijn ogen uit! en dat met elastiektjes ... gewoon helemaal te gek!! en zo verschillend allemaal! Top Veerle!

coldwaters2 zei

WOW Veerle these projects are amazing you are so inspirational using rubber bands to create those fantastic backgrounds, brilliant work my friend
hugs
lorraine x

Gerrina zei

Die achtergronden zijn elk zo mooi! Ben helemaal weg van je 1e kaart; mooie herfstkleuren! Daar hou ik van (niet van de regen in de herfst...) Fijn weekend!

Judith zei

just love your rubber band technique! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...