Volgers

woensdag 28 juni 2017

6de Kleurenschakel Olijfgroen + Oker

Halloooootjes allemaal,

De laatste woensdag van de maand en dat wil zeggen dat alle deelnemers aan de Kleurenschakel hun creaties tonen. Het is Els die bij het Olijfgroen van vorige maand de nieuwe kleur mocht kiezen. En zij koos voor Oker. Els, Els, je hebt het me reuze, mega moeilijk gemaakt. Ik had en kreeg totaal geen voeling met deze twee kleuren. Geen voeling, geen inspiratie, niks-nada. Maar ik geef nooit op en ik ben er dus blijven voor gaan en heb toch 3 kaarten voor jullie al zijn de kleuren soms ietsjes anders uitgevallen. Maar daar kon ik niets aan doen. Het was ook heel verleidelijk om veel wit te gaan gebruiken maar dat is tegen de regels en dus heb ik het niet gedaan.

Hellooooooo everyone,

Its the last wednesday of the month and that means that all the participants of the colour chain show their creations. It was Els who could choose the second colour. She got Olive Green from last month and her choice to match with this is Ochre. Els, Els you made it so darn difficult for me. I did not have and did not get any feel with these colours. No feeling, no inspiration. Nothing-nada. BUT I never give up so I kept on trying and went for it and so I have 3 cards to show you. Although the colours aren't always what they should be but that's not my fold. It was so very tempting to use a lot of white but that's against the rules so I didn't do it.

N° 1

Dit is mijn mannenkaart geworden. This has become my male card.



Ik heb de achtergrond gemaakt met oker pigment poeder maar helaas is het toch meer oranje dan oker geworden. Ik had er met olijfgroen op gestempeld maar dat kwam totaal niet tot zijn recht en dus heb ik eroverheen gestempeld met zwart. Het geheel gemat op wit en daarna op olijf groen. Je zou het niet zeggen maar de basis kaart is wel degelijk olijfgroen. Was heel moeilijk te fotograferen.

I made the background with ochre pigment powder but unfortunatly is has become more orangy than ochre. Then I stamped on it with olive green but that work out so well, the effect was not what it should have been so I stamped on top of it in black. I adhered it on white and then on a base card in olive green. You wouldn't say but it is olive green.

N° 2


Voor nummer 2 heb ik terug een olijf groene basis kaart genomen. (Ja het is echt wel olijf groen op de foto valt het nogal donker uit) Daarop heb ik allemaal witte vierkantjes gekleefd die stuk voor stuk bestempeld zijn met olijf groene inkt en allemaal verschillende stempeltjes. Soms heb ik zelf grote achtergrond stempels gebruikt, dan heb ik een stukje beinkt en het kaartje op dat deel van de stempel gelegd dat ik wilde hebben. Ter versiering in oker geel een bloem erop, een olijf groen knoopje en dito koordje, tekstje en klaar.

For number 2 I again used an olive green base card. (yes it IS olive green, the pic is rather dark) I adhered on the base card white squares which I had stamped on with olive green ink and a variety of stamps. Sometimes big background stamps. In that case I just inked up a small portion of the stamp and put my little square there where I wanted the print off. To finish off a big flower in ochre with an olive green button and olive green floss, sentiment and ready.

N° 3 


Het lijkt zwart maar ook hier is het echt wel olijf groen. Dus een stuk olijfgroen kaartkarton. Daarop de script gestempeld met embossing inkt en verhit met wit embossing poeder. Daar een oker geel lintje rond gedraaid en dan opgekleefd op een stuk oker geel. Dan dat geheel gekleefd op een olijf groene basis kaart. Op oker geel een grote vlinder gestempeld en uitgestanst. In hetzelfde oker nog 4 vlindertjes gestanst en er telkens 2 op elkaar gekleefd. Ook het vlaggetje uit dat oker gestanst. Alles op elkaar en op de kaart gekleefd. Nog een lintje voor de stik en wat gem stones en klaar.

It looks black but also here it is olive green. IRL you'll see it better. So a piece of olive green cardstock on which I stamped the script with embossing ink and heat set with white detail EP. On that piece I adhered an ochre ribbon the adhered it onto a piece of ochre cardstock and that lot onto an olive green base card. I stamped the big butterfly on ochre and die cut it, then die cut some small butterflies and the flag banner. I glued two of the smaller butterflies on each other. Glued everything on my card and added some gem stones, finished.

Ik ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden, dit was de moeilijkste kleurenschakel die ik sinds ik mee doe al heb gehad. Als je geen voeling krijgt met de kleuren is het echt aarts moeilijk. Maar goed we hebben ons best gedaan. Ik zet hieronder nog even de lijst van iedereen die meedoet dan kunnen jullie overal een kijkje gaan nemen. 

To be honest I am not fully happy with the results, since I participate this was by far the most difficult chain ever for me. If you don't get a connection with the colours it is so difficult. But I tried and did my best. Below the full list of all the participants so you can check out what they did with these two colours.


Dank je wel om langs te komen en een berichtje achter te laten. Volgende woensdag kan ik nog net meedoen om je op te geven voor volgende schakel want de donderdag ga ik binnen in het ziekenhuis. Groetjes, Veerle x

Thank you so much for stopping by and leaving me a comment. Next wednesday Martina will reveal the next new colour that will be dadded to the ochre. Wohoo we are rid of the olive then. I can just take part on that reveal as the next day I'm off to the hospital for my opp. See ya, hugs Veerle x




35 opmerkingen:

Gerrina zei

Zoals jij er hier 3 laat zien lijkt het geen moeilijke kleurencombi; wat zijn ze weer mooi! Vooral de vakjeskaart vind ik super! Groetjes, Gerrina

Ant zei

Mooie kaarten, 3 stuks nog wel, als je eenmaal bezig bent
gaat de inspiratie stromen.

aussie aNNie zei

These are fabulous cards and I love the gold butterfly one the most.
Good luck and well wishes for your op...thinking of you.x
hugs..♥
[aNNie]

lenywim35 zei

Ze zijn alledrie heel erg fraai geworden. De dierenkaart en de vlinderkaart springen er wel uit. grts leny

Ellen zei

Drie hele verschillende, leuke kaarten! Knap dat je zo veel inspiratie had met deze kleurencombinatie. Fijne dag!

!neke zei

Toch nog veel inspiratie !
Alle 3 leuk !

Marfien zei

Heel verschillende kaartjes en toch geslaagd, jammer dat je het zo moeilijk vond, maar wie weet gaat het volgende keer beter :-)

Ans Gilbert zei

Je hebt goed je best gedaan Veerle
Ik vind de laatste echt super en ook de perfecte kleuren
gr.Ans

Nancy Soetaert zei

Heel mooi werk hoor Veerle, die vakjeskaart vind ik de max!
Nancy

Beisforbeauty zei

Amai drie kaarten nog wel
Waar haal je de tijd
Ze zijn heel mooi


Liefs cindy

Barb zei

Three beautiful cards and all very different. I just couldn't pick a favourite. Barbxx

Marijke zei

Jij ook al weer meerdere kaarten gemaakt. Ik was al blij met eentje! Hoe meer nar onder hoe meer olijfgroen er komt. Ze zijn allemaal even mooi maar de laatste vind ik het mooist! Groetjes Marijke.

KarinsArtScrap zei

wat een hele mooie serie kaarten Veerle
Gr Karin

Diny zei

Maar liefst drie kaarten Veerle....wat MOOI allemaal!
Groetjes Diny

Doreen zei

Wow you have been busy, three gorgeous creations.xxx

Petra-loves-paper zei

Soms is het moeilijk om de juiste kleuren te kunnen fotograferen, daar heb ik ook wel eens last van ja. Maar het is niet moeilijk om de kaarten in olijfkleurige tinten voor te stellen. Al met al toch een mooie serie gemaakt. Veel sterkte volgende week! Groetjes Petra

Mariken zei

Flink je best gedaan, drie prachtige kaarten! En allemaal mooi, en heel verschillend!

Unknown zei

You say these cards were difficult to make but Veerle you have created three gorgeous card, You should be very proud as you have nailed the challenge. Hugs Jennifer xx

Margreet zei

Wat knap van je: de kleurencombi zo moeilijk vinden en het toch presteren om er 3 verschillende kaarten mee te maken. Ze zijn stuk voor stuk prachtig, maar de onderste heeft mijn voorkeur!.
xxx Margreet

Margo zei

Ik vind je kaartjes super ! Wat een variatie zeg ! Heel leuk gedaan !

martina's kaartjes zei

ondanks dat je geen inspiratie had, is het allemaal wel goed gekomen ! mooie resultaten
blij met je deelname alweer,
op naar de volgende,
grtjs, martina
x

Larissa zei

Knap dat het je gelukt is om 3 kaartjes te maken.
& ook nog een mooie mannenkaart.

Nicole Parmentier zei

Wat knap dat je drie zulke uiteenlopende kaartjes met deze kleuren hebt weten te maken! De laatste met de vlinders is mijn favoriet, prachtig!

Caroline Cards zei

Mooie kaarten Veerle. Die safari kaart is vind ik geweldig!
groetjes, Caroline

Laine zei

I think these are stunning Veerle. Beautiful cards, one and all!
Laine
xx

Creatiels zei

Veerle, ik snap je geen gevoel met kleuren geen inspiratie...... maar toch heb je mooie kaartjes weten te maken met deze kleuren. de twee laatste kaartjes vind ik persoonlijk de mooiste.
groetjes
Els

Sylvia zei

Mooie kaartjes,Veerle.Ook al had je er geen gevoel bij :).Nummer 3 is mijn favoriet.

Groetjes,Sylvia.

Liz zei

Three beautiful cards, Veerle, you HAVE been busy! It sounds like you were taken out of your comfort zone using these colours, but you nailed it! xx

Nelly zei

Superleuk met de kleuren van het KKT.

Groetjes Nelly

Sarah zei

Die uitdaging vind ik juist leuk. Ik wou ook bijna afhaken maar ineens kwam de inspiratie. Jou is het ook aardig gelukt. Ik vind die met de vakjes het leukst. X

GerJanne zei

Nee, makkelijk was het niet, maar het is je weer gelukt!
Ik vind ze allemaal weer leuk, Veerle!
GerJanne

Dora zei

Prachtige serie!!

Fikreta zei

all cards are so very nice!
hugs

Jantine zei

Knap gedaan, Veerle. Zo'n hele serie ook al vond je het niks. Echt een prestatie!
Ik ben wat later dan gebruikelijk, had even zeer beperkt internettoegang!
Groetjes,
Jantine

Mrs A. zei

Three gorgeous cards . Each more fabulous than the last. Oh my goodness though those butterflies are beautiful. Hugs Mrs A.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...